Azóta, hogy szinte minden, mindennapi életünkhöz kapcsolódó bevásárlást az interneten keresztül végzünk, új utak nyíltak meg a világhálón való azonosításra. A múltban a személyes beazonosítás volt az egyetlen többé-kevésbé biztonságos módja az identifikációnak, de a pénzügyi tranzakciókban bekövetkező digitális váltás során új utakat kellett találni, amelyek megfelelnek mind a vevői igényeknek, mind a meglévő szabályozásoknak.
A digitalizáció drasztikusan megváltoztatta és felgyorsította az összes iparágat. Az ügyfelek ugyanolyan rugalmasságot várnak a banki digitális értékesítésben, mint a cipő online kereskedelemben. Ez az elvárás már nemcsak a privát ügyfeleknél, hanem a vállalati ügyfeleknél is megjelent. Új számla megnyitása vagy hitel igénylése céljából az ügyfél többé nem szeretne bemenni egy bankfiókba, de a pénzügyi intézmény összes ajánlatát közvetlenül az okostelefonján akarja megnyitni. Ez jelentős kihívást jelent a bankok számára. Annak ellenére, hogy ezt a tendenciát követniük kell a bankoknak, és ennek megfelelően digitalizálni kell ajánlataikat, bizonyos iránymutatások érvényesek a jogszabályi megfelelés miatt.
Know Your Customer (KYC) alapelv itt a kulcs: A törvények és rendeletek minden banki ügyfél ellenőrzését kérik a pénzmosás megakadályozása érdekében. Szabályozási okokból a bankoknak bizonyítaniuk kell minden olyan ügyfélnél, akikkel üzleti kapcsolatot létesítettek, hogy az ellenőrzés megtörtént. Meg kell tudni, hogy ki ő, ki áll mögötte, milyen emberek vannak az üzletben, és milyen hálózatok léteznek az ügyfél mögött. Csak akkor lehetnek biztosak abban, hogy az A-tól B-ig menő pénz nem származik kétes illegális kereskedelemből.
De hogyan biztosíthatják a bankok egy másodperc törtrészében, hogy a potenciális ügyfelek megfelelnek az előírásoknak vagy a szokásos ügyfelekkel kötött tranzakciók jogszerűek? Ami még mindig viszonylag egyszerűen megvalósítható a privát ügyfelek környezetében - olyan folyamatok révén, mint például a WebID, az üzleti ügyfelek számára sokkal nehezebb. Itt a papírkötegeket általában gondosan ki kell tölteni, majd rögzíteni kell az informatikai rendszerekbe. Ez sok időt vesz igénybe, nagy költséget jelent és a vállalati ügyfelek számára érthetetlen és elfogadhatatlan. Ráadásul nem csak a cég jelenlegi állapota, hanem a múlt is számít a döntéseknél.
A klasszikus bankok esetében figyelembe kell venni az évtizedek során megnövekedett informatikai rendszereket és megoldásokat. Stabil, rugalmas és kipróbált, de általában túl bonyolult és lassú rendszerekről van szó. Egyetlen új funkció beillesztése heteken belül nem mindig lehetséges. De a végfelhasználók és egyre inkább a vállalati ügyfelek nem akarnak hosszú távú új intelligens megoldások nélkül bankolni. A héten induló Képesített bankbiztonsági és adatvédelmi szakértő képzésen bemutatásra kerülnek, hogy pontosan milyen IT-biztonsági kérdéseket kell az új megoldások kialakításánál figyelembe venni.
További részletekért keressen minket!