Motivációiról és tapasztalatiról kérdeztük a BADI-Bankmenedzser képzésünkön résztvevő Léder Tamást, a Revolut Országigazgatóját.
Milyen indíttatásból jelentkeztél a BADI képzésre?
A tanulás, a folyamatos javulás és tudás megszerzése számomra mindig is fontos volt. A diplomám megszerzése óta ez a folyamat jellemzően a munkahelyeimen történt éles szituációkban történő tudás elsajátításában, valamint a folyamatos szabadidőmben történő önképzés részeként. Egy ideje már foglalkoztatott a gondolat, hogy egy formális oktatás keretében mélyítsem tovább szakmai tudásom. A BADI Bankmenedzser képzése ilyen szempontból tökéletes volt számomra. Egyfelől szakmai karrierem új kihívás elé érkezett, másfelől pedig valóban a legjobb szakemberek és oktatók adnak átfogó képet egy olyan szektor kihívásairól és kereteiről, amiben nekem is napról napra kell megálljam a helyem.
Hogyan tudod megoldani Vezérigazgatóként a munka melletti tanulást?
Talán ez a legnehezebb számomra. A jelenlegi beosztásom és munkám igen sokat megkíván tőlem. Itt nem létezik a klasszikus értelemben vett munkaidő. Ezenfelül pedig épp a tanítást megelőző hónapban született meg első gyermekem, így a munka mellett, nemcsak az órákon, hanem otthon is komoly kötelességeim vannak. Így számomra különösen fontos volt, hogy az oktatás egyszerre legyen minőségi és flexibilis. Ebben a BADI remek partner, aminek köszönhetően meg tudom oldani olyan extrém órákban is a tanulást és felkészülést, amikor jellemzően mások már alszanak, vagy épp szórakoznak.
Ki volt a kedvenc előadód és miért?
Nem lenne igazságos, ha kiválasztanék valakit, mert minden eddigi előadó nagyon jól felkészült volt. Látszott, hogy nem félvállról vették a feladatot, nem sok-sok évvel ezelőtti diasorokat, vagy anyagokat akartak leadni, hogy letudják az órát, hanem naprakész, a hallgatóság érdeklődési körét is figyelembe véve elhangzott szakmai anyagokat hallhattunk. Úgyhogy összességében a teljes előadói kar előtt le a kalappal, rég találkoztam ennyire felkészült csapattal.
Voltak-e nehézségek, kaptál-e a megoldáshoz segítséget?
Igen, előfordultak ilyen esetek. Akár adminisztratív, akár értelmezés- vagy tananyagbeli gondjaim adódtak, mindig segítőkészséggel találkoztam. Mind a BADI kollégái, mind az elmúlt egy év alatt kialakult hallgatói bázis nagyon erős szerintem, aminek az eredménye egy megoldásorientált társaság. Ez számomra nagyon fontos, hiszen sokszor hallani elrettentő dolgokat más intézmények kapcsán, de én a BADI képzés alatt szerencsére csak abszolút profizmust és segítőkészséget tapasztaltam.
Melyik modul áll hozzád legközelebb?
Egyből hármat emelnék ki. Ez a három modul mind a személyes, mind a szakmai mindennapjaimban fontos szerepet játszanak, így nagy volt a várakozás ezen órák felé. Szerencsére beváltották, amit reméltem tőlük, némelyik még többet is.
A 3 modul pedig a befektetési szolgáltatások, treasury és szabályozási témaköröket feldolgozó órák voltak.
Összeségében mit adott Neked a BADI képzés? Ajánlanád-e másoknak, s ha igen, miért?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem volt bennem egy kis félsz, hogy mit is fogok pontosan kapni. Mivel igen gyorsan igen sokat tapasztaltam meg a hazai és nemzetközi bankszektorból, ezért aggódtam, hogy mennyire lesz a gyakorlatban is használható tudás, mennyire fog újat mutatni nekem a képzés, vagy mennyire ragadunk le a fekete-fehér megoldásoknál.
Örömmel mondhatom így a képzés végéhez közeledve, nemhogy nem bántam meg a jelentkezést, hanem ha tehetném, újra jelentkeznék. Tényleg nagyon jó szakemberektől tanulhattunk. Sokszor számomra ismert témakörökben is sikerült olyan új megközelítéseket kapnom, amik a mindennapi munkám során is segítenek.
Jelen gazdaság helyzetben hogy látod, melyek lesznek a banki munkavállalók főbb kihívásai? Hogyan lehet ezekre felkészülni?
Azt gondolom, hogy az elmúlt másfél évtized látványosan felgyorsította a folyamatokat az életünkben. Ez lehet akár a hozzáférhetőség, a gyorsaság, a választék szélessége stb. Ezt a keresletet, ezt az magas szintű ügyfélelvárást kiszolgálni csak megfelelő technológia háttérrel lehet. Ez ma már nem is kérdés, kivétel nélkül minden iparágra igaz ez. Ami a bankszektorban viszont fokozottan igaz, hogy a technológia térnyerésével egyszerre kell a munkavállalóknak jó banki szakembernek és technikai gurunak is lenniük, hogyha jól helyt szeretnének állni a karrierjükben. Nem elég, ha valaki jó fejlesztő mérnök vagy jó kockázat kezelő. A kettő együtt kell. Ma még ennek a megoldása két külön személy alkalmazásában valósul meg. Sőt, igazából három ember alkalmazásával, hiszen a harmadik ember az összekötő kapocs a két szakterület között. Látható tehát, hogy aki mindkét szakterülettel tud kommunikálni, mennyire értékes egy bank számára. Viszont ebből fakad szerintem egy másik nagy kihívás is. Mégpedig az, hogy a technológia előbb-utóbb el kezdi kiváltani ezt a hatékonytalanságot és létező állást, állásokat fog kiváltani. Így akik továbbra is sikeresek akarnak maradni a karrierjükben, területeken átívelő, mély hozzáadott értékkel bíró tudást kell, hogy szerezzenek. Ezt pedig csak úgy tudják megtenni, ha a gyakorlati, az egyetemi és az interneten elérhető tudást ötvözik és folyamatosan képezik magukat.
Az interjút készítette Marsi Erika, a Bankárképző alelnöke.
BADI-Bankmenedzser képzésünkre Ön is jelentkezhet. Részletek >>